Nowe zasady funkcjonowania salonów fryzjerskich i kostycznych w czasie covid-19

Salony fryzjerskie i kosmetyczne już praktycznie od samego początku pojawienia się w Polsce epidemii koranowirusa zostały zamknięte.

W ramach trzeciego etapy odmrażania gospodarki, 18 maja 2020 r. salony fryzjerskie i kosmetyczne rozpoczną działalność po lockdownie.

Na salony fryzjerskie zostały nałożone nowe obowiązki w związku z nowa rzeczywistością został ustalony nowy reżim sanitarny.

Główny Inspektor Sanitarny wydał wytyczne w sprawie funkcjonowania zakładów fryzjerskich w czasie epidemii covid-19.

Celem nowych procedur jest przede wszystkim zwiększenie bezpieczeństwa pracowników i klientów salonu fryzjerskiego oraz zminimalizowanie ryzyka zakażenia pracowników przez klientów oraz inne osoby spoza salonu, np.  dostawców, czy przypadkowych, niezweryfikowanych klientów.

Wytyczne zostały podzielone na cztery części:

  1. Zapewnienie bezpieczeństwa pracownikom/osobom świadczącym usługi.
  2. Zapewnienie bezpieczeństwa w salonie.
  3. Procedury zapobiegawcze: podejrzenie zakażenia koronawirusem pracowników/osób świadczących usługi.
  4. Procedury postępowania w przypadku podejrzenia u osoby/klienta zakażenia koronawirusem.

Wśród najważniejszych zmian należy wymienić:

  • konieczność umawiania wizyt u fryzjera droga telefoniczną lub on- line
  • likwidacja poczekalni
  • liczba osób przebywających w salonie będzie ograniczona i uzależniona od wielkości salonu
  • konieczność dezynfekowania stanowiska pracy po każdym kliencie.
  • obowiązek wykonywaniu usługi w maseczce i rękawiczkach
  • obowiązek zachowania 2m odległości między stanowiskami pracy
  • poinformowanie klientów o zakazie używania, a także wyjmowania telefonów komórkowych;

używanie ręczników jednorazowych, gdy jest to możliwe

Nowa rzeczywistość to nowe zasady sanitarne. Zagrożenia koronawirusem związane jest z nowymi obowiązkami.

Każda osoba powinna dostosować się do nowych obowiązków, chodzi o zdrowie nasz wszystkich, zarówno o zdrowie fryzjerów/kosmetyczek jak i klientów.

W kolejnych wpisach również będę poruszać tematykę dotyczącą nowych regulacji albowiem jest to obecnie najważniejszy problem tego sektora usług.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Zobacz najnowsze artykuły