Nowe zasady funkcjonowania salonów fryzjerskich i kostycznych w czasie covid-19

Salony fryzjerskie i kosmetyczne już praktycznie od samego początku pojawienia się w Polsce epidemii koranowirusa zostały zamknięte.

W ramach trzeciego etapy odmrażania gospodarki, 18 maja 2020 r. salony fryzjerskie i kosmetyczne rozpoczną działalność po lockdownie.

Na salony fryzjerskie zostały nałożone nowe obowiązki w związku z nowa rzeczywistością został ustalony nowy reżim sanitarny.

Główny Inspektor Sanitarny wydał wytyczne w sprawie funkcjonowania zakładów fryzjerskich w czasie epidemii covid-19.

Celem nowych procedur jest przede wszystkim zwiększenie bezpieczeństwa pracowników i klientów salonu fryzjerskiego oraz zminimalizowanie ryzyka zakażenia pracowników przez klientów oraz inne osoby spoza salonu, np.  dostawców, czy przypadkowych, niezweryfikowanych klientów.

Wytyczne zostały podzielone na cztery części:

  1. Zapewnienie bezpieczeństwa pracownikom/osobom świadczącym usługi.
  2. Zapewnienie bezpieczeństwa w salonie.
  3. Procedury zapobiegawcze: podejrzenie zakażenia koronawirusem pracowników/osób świadczących usługi.
  4. Procedury postępowania w przypadku podejrzenia u osoby/klienta zakażenia koronawirusem.

Wśród najważniejszych zmian należy wymienić:

  • konieczność umawiania wizyt u fryzjera droga telefoniczną lub on- line
  • likwidacja poczekalni
  • liczba osób przebywających w salonie będzie ograniczona i uzależniona od wielkości salonu
  • konieczność dezynfekowania stanowiska pracy po każdym kliencie.
  • obowiązek wykonywaniu usługi w maseczce i rękawiczkach
  • obowiązek zachowania 2m odległości między stanowiskami pracy
  • poinformowanie klientów o zakazie używania, a także wyjmowania telefonów komórkowych;

używanie ręczników jednorazowych, gdy jest to możliwe

Nowa rzeczywistość to nowe zasady sanitarne. Zagrożenia koronawirusem związane jest z nowymi obowiązkami.

Każda osoba powinna dostosować się do nowych obowiązków, chodzi o zdrowie nasz wszystkich, zarówno o zdrowie fryzjerów/kosmetyczek jak i klientów.

W kolejnych wpisach również będę poruszać tematykę dotyczącą nowych regulacji albowiem jest to obecnie najważniejszy problem tego sektora usług.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Zobacz najnowsze artykuły