Salony fryzjerskie i kosmetyczne już praktycznie od samego początku pojawienia się w Polsce epidemii koranowirusa zostały zamknięte.
W ramach trzeciego etapy odmrażania gospodarki, 18 maja 2020 r. salony fryzjerskie i kosmetyczne rozpoczną działalność po lockdownie.
Na salony fryzjerskie zostały nałożone nowe obowiązki w związku z nowa rzeczywistością został ustalony nowy reżim sanitarny.
Główny Inspektor Sanitarny wydał wytyczne w sprawie funkcjonowania zakładów fryzjerskich w czasie epidemii covid-19.
Celem nowych procedur jest przede wszystkim zwiększenie bezpieczeństwa pracowników i klientów salonu fryzjerskiego oraz zminimalizowanie ryzyka zakażenia pracowników przez klientów oraz inne osoby spoza salonu, np. dostawców, czy przypadkowych, niezweryfikowanych klientów.
Wytyczne zostały podzielone na cztery części:
- Zapewnienie bezpieczeństwa pracownikom/osobom świadczącym usługi.
- Zapewnienie bezpieczeństwa w salonie.
- Procedury zapobiegawcze: podejrzenie zakażenia koronawirusem pracowników/osób świadczących usługi.
- Procedury postępowania w przypadku podejrzenia u osoby/klienta zakażenia koronawirusem.
Wśród najważniejszych zmian należy wymienić:
- konieczność umawiania wizyt u fryzjera droga telefoniczną lub on- line
- likwidacja poczekalni
- liczba osób przebywających w salonie będzie ograniczona i uzależniona od wielkości salonu
- konieczność dezynfekowania stanowiska pracy po każdym kliencie.
- obowiązek wykonywaniu usługi w maseczce i rękawiczkach
- obowiązek zachowania 2m odległości między stanowiskami pracy
- poinformowanie klientów o zakazie używania, a także wyjmowania telefonów komórkowych;
używanie ręczników jednorazowych, gdy jest to możliwe
Nowa rzeczywistość to nowe zasady sanitarne. Zagrożenia koronawirusem związane jest z nowymi obowiązkami.
Każda osoba powinna dostosować się do nowych obowiązków, chodzi o zdrowie nasz wszystkich, zarówno o zdrowie fryzjerów/kosmetyczek jak i klientów.
W kolejnych wpisach również będę poruszać tematykę dotyczącą nowych regulacji albowiem jest to obecnie najważniejszy problem tego sektora usług.